Ana Sayfa » Faaliyetlerimiz » Eğitim Seminerleri » ŞUBE PERSONELLERİ EĞİTİM PROGRAMI BAŞARIYLA TAMAMLANDI

ŞUBE PERSONELLERİ EĞİTİM PROGRAMI BAŞARIYLA TAMAMLANDI

Şube personellerimize yönelik eğitim programı, 13-14 Temmuz 2013 tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirildi.

Şube personellerimize yönelik eğitim programı, 13-14 Temmuz 2013 tarihlerinde Ankara’da Sendikamız iktisadi işletmesi Emek Konukevi’nde gerçekleştirildi.

Aydın, İzmir, Kütahya ve Samsun İl Başkanları, Ege Bölge, Genel Merkez ile taşra uzman ve personellerin katılımıyla yapılan Şube Personelleri Eğitim Programı 2 gün sürdü.

Programın açılış konuşmasını Sendikamız Genel Sekreteri Devlet Sert yaptı. Sendika üyeliklerinin internet üzerinden yapılacağını ve değişin şartlara uyum sağlanması gerektiğini belirten Sert, “Personellerimiz sendikamızın beynidir. Bu yüzden mevzuata, bilgisayara, yazım biçimlerine, toplu iş sözleşmesi süreçlerine ve iletişim tekniklerine hakim olmak durumundadır” dedi.

Konfederasyonumuz HAK-İŞ ve Sendikamız HİZMET-İŞ Genel Başkanı Mahmut Arslan programda yaptığı konuşmada, şubeler ve genel merkezde istihdam edilen personelin Hizmet-İş Sendikası tüzel kişiliğinin bir elemanı olduğunu belirterek, personelin görev, yetki, sorumluluk, aidiyet ve temsiliyet boyutları açısından şube ve genel merkez personeli arasında herhangi bir ayrım olmadığını, sadece görev yaptıkları yer açısından fark olduğunu söyledi.

Arslan, “Şube personellerimizin görev ve sorumlulukları, sadece Şube Başkanının verdiği görev ve sorumluluklarla sınırlı değildir; Genel Merkezimizin verdiği görev ve yetkileri de kapsar” dedi. Arslan, “Genel merkez ve şube personellerimiz sendikamızın hassasiyetlerine, önceliklerine uygun hareket etmelidir. Özel yaşamınıza dair tercihleriniz, zaman zaman Sendikamız hassasiyetleri ile çakışabilir, bu durumda öncelik Sendikamızın hassasiyetleridir” dedi.

Şube personelinin e-Devlet sistemini ve ilgili programları çok iyi öğrenmek ve kullanmak zorunda olduğunu belirten Arslan, her Hizmet-İş çalışanının kendini geliştirmesi gerektiğini söyledi. Genel Başkanımız Arslan’ın konuşmasından sonra Sendikamız Genel Başkan Danışmanı Yahya Düzenli “Kimlik, Aidiyet, Mensubiyet ve Temsil Bilinci” konulu sunum yaptı.

Daha sonra Sendikamız Genel Mali Sekreteri Fahrettin Kütükçü bir konuşma yaparak şube personelleri üzerindeki ağır iş yüküne değindi ve şube personellerini teşkilatın kılcal damarları olarak nitelendirdi. Kütükçü, sendikamıza kazandırılan yeni muhasebe takip sistemi hakkında bilgi verdi.

Sendikamız Genel Teşkilatlanma Sekreteri Zekeriya KOCA bir konuşma yaparak, teşkilatla ilgili genel bir değerlendirmede bulunarak, şube personellerinin iş yükünün ağır olduğuna dikkat çekti. Koca, “Şube personelimiz yeri geldiğinde şoför, yeri geldiğinde yazıcı, yeri geldiğinde toplu sözleşme uzmanı olarak görev yapmaktadır” dedi.

Bilgilendirmeden sonra şube personellerimize sendika otomasyon sistemi’nin nasıl çalıştığına dair uygulama yaptırıldı; sorular cevaplandırıldı.

Akabinde, şube personellerimizin Sendikamız HİZMET-İŞ ile ilgili bilgilerini test amacıyla bir sınav uygulandı. Sınavda birinci olan Sakarya Şube Personeli Ertuğrul Aktaş’a, ikinci olan Sivas Şube Personeli Bilkay Tayhan’a ve üçüncü olan Ankara 1 Nolu Şube Personeli Adem Bayındır’a ödülleri Genel Sekreterimiz Devlet Sert, Genel Mali Sekreterimiz Fahrettin Kütükçü ve Genel Teşkilatlanma Sekreterimiz Zekeriya Koca tarafından takdim edildi.

Konuşmalardan sonra bilgisayar programcısı Harun Doğan, sendikanın üyelik ve dayanışma aidatlarının takibi, harcamaların muhasebe sistemine internet üzerinden işlenmesi konularında eğitim verdi.

Daha sonra Sendikamız Muhasebe Uzmanı Fatma Zengin Göktürk, harcama işlemlerinde uyulması gereken usul ve esaslar hakkında bilgi vererek soruları cevaplandırdı.

Seminerde Yazı İşleri ve Personel Daire Başkanı Remzi KARATAŞ, Genel Merkez ve Taşra arasındaki yazışmalarda uyum sağlamak amacıyla nelere dikkat edilmesi gerektiği; Genel Sekreter Yardımcısı Av. İsmail ÖZGÜVEN, 07.11.2012 tarihinde yürürlüğe giren 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu çerçevesinde toplu iş sözleşme sürecinde doğru bir işleyişin nasıl olacağı konularında katılımcıları bilgilendirdi.

07.11.2013 tarihi itibariyle Sendika üyeliğinin kazanılması ve kaybı sürecinde noter şartı kalmasına bağlı olarak e-devlet sistemi kullanılacaktır. Bu bağlamda, E-DEVLET sisteminde üç arayüz (ÇSGB, SENDİKA ve VATANDAŞ ARAYÜZLERİ) yer alacaktır. E-Devlet sisteminin sendikal üye ve yetki takip sürecinin faaliyete geçmesiyle güçlü sendika, bu sistemini etkin şekilde kullanabilen yeterli sayıda uzmanı olan sendika güçlü sendika olacaktır.

Vatandaş, PTT’den kendi e-devlet şifresini teslim alacaktır. E-devlet sisteminden SENDİKA ARAYÜZÜ’nü kullanarak sendikal üyelik tercihinde bulunabilecektir. O vatandaşın sendikal üyelik talebi, eş zamanlı olarak hem ÇSGB’ye hem de Sendika’ya iletilmektedir. 30 günlük süre zarfında, Sendika yönetimi o sendikal üyelik talebini GYK Kararı ile onayladığını sisteme işleyecektir. Eğer, işçinin üyelik talebi sendika GYK tarafından reddedilirse, işçi mahkemede dava açabilecektir. Artık mahkemenin kararı bağlayıcı olacaktır. Eğer mahkeme, işçinin haksız yere üye kabul edilmediğine karar verirse, işçi o sendikanın o sendikaya ilk üyelik talebinde bulunduğu tarihten itibaren üyesi sayılacaktır.

İki gün süren eğitim semineri esnasında bolca hatıra fotoğrafı çektirilerek dostluklar pekiştirildi.